Onderhoud

Hoe bedrijfszeker is uw IT?
Wel eens aan periodiek onderhoud gedacht? Of aan een second opinion?

Storingen worden pas opgelost als ze zich voordoen. Logisch. Maar beter is het om potentiële storingen te zoeken als het systeem (nog) werkt. Klinkt misschien raar … maar dat is het niet.

Periodiek = Preventief
Elke maand een prestatie-scan van uw IT kan veel ellende voorkomen. Downtime kost namelijk veel geld door stagnatie van de productie en tijdverlies. Tijd die je later ook nog eens moet inhalen.
En dan hebben we het niet eens over downtime door serieuze hardware-crashes die meestal veel langer duren omdat er apparatuur vervangen moet worden. Je kunt dat maar beter voor zijn.

Periodiek onderhoud voorkomt onnodige problemen

Preventief onderhoud door Elements IT
Wij bieden een flexibele onderhoudsservice waarbij we periodiek uw systeem servicen. Dat kan maandelijks zijn of 1 keer per kwartaal … wat u wilt. In deze ‘apk’ controleren we uw systeem op prestatie en veiligheid. In 1 tot 4 uur tijd (afhankelijk van de configuratie) voeren we een complete controle uit.

Vast aanspreekpunt
U krijgt van ons een vaste technicus toegewezen. Iemand die uw systeem net zo goed kent als uw medewerkers. Hij of zij is uw vaste aanspreekpunt.

Wat houdt ons Onderhoud in

  • Briefing met uw IT-manager of er recentelijk storingen of problemen geweest zijn, zodat we daar extra aandacht aan kunnen besteden
  • Meten van de prestaties
    Zoeken naar mogelijke kwetsbaarheden en onveiligheden in internet- en wifi-verbindingen
  • Statuscontrole de van de hardware en software. Waar mogelijk voeren we direct updates uit – of plannen deze in overleg met u in (ook ‘s avonds)
  • Controleren en testen de back-up-systemen – en de kwaliteit van de back-ups

Na afloop rapporteren we onze bevindingen. In een digitaal rapport vinken we aan wat er gecheckt is en of er onderdelen zijn die aandacht vragen. Zijn er cruciale zaken die direct opgelost moeten worden dan bespreken we dat uiteraard direct met u of uw IT-manager.
Controleren en testen de back-up-systemen – en de kwaliteit van de back-ups

Extra services die we bieden bij het Elements IT onderhoudscontract

  • Helpdesk; direct contact met uw engineer (tijdens kantooruren)
  • Voorrang bij Support on demand
  • Voorrang bij systeem crashes
  • Hulp, regie en coördinatie bij ransomware aanvallen

Voor wie
Het onderhoudscontract is voor bedrijven met én zonder eigen IT-afdeling.

  • Heeft uw onderneming geen eigen IT-afdeling dan kunnen wij uw IT-zorg helemaal of gedeeltelijk van u overnemen. De flexibiliteit van het contract biedt alle denkbare constructies, afgestemd op uw configuratie.
  • Hebt u een eigen IT-afdeling, dan kunnen we aanvullend zijn. Uw eigen mensen zorgen voor de dagelijkse routines. Wij richten ons specifiek op veiligheid en back-ups, of zaken waar uw eigen mensen niet aan toekomen. Ook hier is flexibiliteit één van onze toegevoegde waardes.